Trendy na Facebooku 2019 – wedomediagroup

Trendy na Facebooku 2019

trendy na facebooku 2019
  • 4 stycznia, 2019

Trendy na Facebooku oraz w social media marketingu z roku na rok się zmieniają. Bardziej niż same trendy zmienia się ich zastosowanie. Szeroko pojęte memy nie są już zwykłym obrazkiem z wyciętą twarzą wklejoną w dwukolorowe tło i śmiesznym, sytuacyjnym podpisem. Dzisiaj memy to sytuacja, z którą się w jakiś sposób utożsamiamy przedstawiona w formie wideo. Tak czy inaczej, tworzenie contentu na kanałach społecznościowych to żonglerka wybranymi formami w taki sposób, aby trafić do wyznaczonej grupy docelowej, zachęcić ją do sprzedaży lub po prostu zwiększyć świadomość marki. Oczywiście w umiejętny i odpowiedni sposób. Ale po kolei. Mamy nowy rok, więc siłą rzeczy mamy też nowe trendy. Oto mała namiastka tego, co nas potencjalnie czeka w 2019 roku.

???? 9:16

Coś musiało się radykalnie zmienić, skoro błędne nagrywanie telefonem komórkowym wydarzeń sportowych, koncertów czy wakacyjnych podróży stało się jednym z kluczowych trendów w video marketingu. Mówiąc wprost – dzisiaj możesz pionowo nagrać film i nie musisz się obawiać komentarzy w stylu: “A filmy na telewizorze w domu też oglądasz pionowo?”. Format 9:16 to jedna z najchętniej oglądanych i udostępnianych form w internecie, a także stosunkowo nowy trend na Facebooku. Jest to duże pole do popisu jeżeli chodzi o korelację otoczki merytorycznej z oprawą graficzno-animacyjną. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkie niezbędne informacje w krótkim czasie, zachowując nienaganną estetykę (pod warunkiem, że tekst jest uporządkowany i dostosowany do długości klipu i nie ma kiczowatych filtrów, naklejek czy gifów). Jakby nie patrzeć, jest to puszczenie oka w stronę pewnych wcześniej wyznaczonych standardów. Jeżeli chcesz trafić do młodszej publiki, koniecznie wypróbuj ten format

???? STORIES

Mimo, że towarzyszą nam na kanałach społecznościowych od dłuższego czasu, w zeszłym roku stories zrobiły ogromną furorę. Pamiętasz jak jeszcze nie tak dawno temu tablica Twoja albo Twoich znajomych była zawalona zdjęciami posiłków bądź swoich dzieci w obcasach mamy? Dzisiaj na Instagramie nie tylko możesz wrzucić wcześniej wspomniane zdjęcia, możesz także utworzyć ankietę, w której ludzie pomogą Ci przy największych dylematach, a jeżeli to nie wystarcza, to możesz zadać pytanie, w którym dostaniesz bardziej precyzyjne odpowiedzi. Stories to rewelacyjne narzędzie do interakcji Twojej strony z Twoimi fanami lub pokazania życia zespołu. Coraz więcej kanałów społecznościowych decyduje się na wprowadzenie relacji. Świetnie się przy tym sprawdzają wcześniej omówione vertical videos!

???? AR

AR, czyli Augmented Reality, to rozszerzona rzeczywistość. Za pomocą swojej kamery widzimy otoczenie z animowanymi elementami 3D, często w postaci ludzików, zwierząt bądź przedmiotów. Portale, takie jak Snapchat czy Facebook, wprowadzili tę technologię do swoich aplikacji. O ile technologia i zastosowanie wirtualnej rzeczywistości, czyli tzw. VR’u, zatrendowała w ubiegłym roku, tak szanse na to, że AR stanie się równie atrakcyjną formą są spore. Jednym z przykładów jest adidas. Wykorzystali obecny trend na Facebooku i Snapchacie i sprawili, że nie musisz iść do sklepu aby przymierzyć buty – technologia AR zrobi to za Ciebie. Jeżeli chcesz podnieść kreatywność w kampaniach, pomyśl jak możesz w ciekawy sposób wykorzystać ten dodatek!

A Wam który trend się najbardziej podoba i dlaczego? ????

???? Olek Podwysocki