Trendy na Facebooku 2019 | We Do. Media Group

Trendy na Facebooku 2019

trendy na facebooku 2019
  • 4 stycznia 2019

Trendy na Facebooku oraz w social media marketingu z roku na rok się zmieniają. Bardziej niż same trendy zmienia się ich zastosowanie. Szeroko pojęte memy nie są już zwykłym obrazkiem z wyciętą twarzą wklejoną w dwukolorowe tło i śmiesznym, sytuacyjnym podpisem. Dzisiaj memy to sytuacja, z którą się w jakiś sposób utożsamiamy przedstawiona w formie wideo. Tak czy inaczej, tworzenie contentu na kanałach społecznościowych to żonglerka wybranymi formami w taki sposób, aby trafić do wyznaczonej grupy docelowej, zachęcić ją do sprzedaży lub po prostu zwiększyć świadomość marki. Oczywiście w umiejętny i odpowiedni sposób. Ale po kolei. Mamy nowy rok, więc siłą rzeczy mamy też nowe trendy. Oto mała namiastka tego, co nas potencjalnie czeka w 2019 roku.

🎥 9:16

Coś musiało się radykalnie zmienić, skoro błędne nagrywanie telefonem komórkowym wydarzeń sportowych, koncertów czy wakacyjnych podróży stało się jednym z kluczowych trendów w video marketingu. Mówiąc wprost – dzisiaj możesz pionowo nagrać film i nie musisz się obawiać komentarzy w stylu: “A filmy na telewizorze w domu też oglądasz pionowo?”. Format 9:16 to jedna z najchętniej oglądanych i udostępnianych form w internecie, a także stosunkowo nowy trend na Facebooku. Jest to duże pole do popisu jeżeli chodzi o korelację otoczki merytorycznej z oprawą graficzno-animacyjną. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć wszystkie niezbędne informacje w krótkim czasie, zachowując nienaganną estetykę (pod warunkiem, że tekst jest uporządkowany i dostosowany do długości klipu i nie ma kiczowatych filtrów, naklejek czy gifów). Jakby nie patrzeć, jest to puszczenie oka w stronę pewnych wcześniej wyznaczonych standardów. Jeżeli chcesz trafić do młodszej publiki, koniecznie wypróbuj ten format

📲 STORIES

Mimo, że towarzyszą nam na kanałach społecznościowych od dłuższego czasu, w zeszłym roku stories zrobiły ogromną furorę. Pamiętasz jak jeszcze nie tak dawno temu tablica Twoja albo Twoich znajomych była zawalona zdjęciami posiłków bądź swoich dzieci w obcasach mamy? Dzisiaj na Instagramie nie tylko możesz wrzucić wcześniej wspomniane zdjęcia, możesz także utworzyć ankietę, w której ludzie pomogą Ci przy największych dylematach, a jeżeli to nie wystarcza, to możesz zadać pytanie, w którym dostaniesz bardziej precyzyjne odpowiedzi. Stories to rewelacyjne narzędzie do interakcji Twojej strony z Twoimi fanami lub pokazania życia zespołu. Coraz więcej kanałów społecznościowych decyduje się na wprowadzenie relacji. Świetnie się przy tym sprawdzają wcześniej omówione vertical videos!

👾 AR

AR, czyli Augmented Reality, to rozszerzona rzeczywistość. Za pomocą swojej kamery widzimy otoczenie z animowanymi elementami 3D, często w postaci ludzików, zwierząt bądź przedmiotów. Portale, takie jak Snapchat czy Facebook, wprowadzili tę technologię do swoich aplikacji. O ile technologia i zastosowanie wirtualnej rzeczywistości, czyli tzw. VR’u, zatrendowała w ubiegłym roku, tak szanse na to, że AR stanie się równie atrakcyjną formą są spore. Jednym z przykładów jest adidas. Wykorzystali obecny trend na Facebooku i Snapchacie i sprawili, że nie musisz iść do sklepu aby przymierzyć buty – technologia AR zrobi to za Ciebie. Jeżeli chcesz podnieść kreatywność w kampaniach, pomyśl jak możesz w ciekawy sposób wykorzystać ten dodatek!

A Wam który trend się najbardziej podoba i dlaczego? 🙂

📝 Olek Podwysocki