Wideo w branży medycznej, medycyny estetycznej oraz beauty

Wideo w branży medycznej, medycyny estetycznej oraz beauty.

marketing klinik
  • 5 października 2017

Internauci uwielbiają treści wideo. Krótkie klipy pokazujące życie kliniki albo to jak przebiega zabieg, pomogą  w ciekawy sposób przedstawić placówkę potencjalnym pacjentom. Dziś na blogu We Do. wypowiadamy się na temat filmów wideo w promocji branży medycznej, medycyny estetycznej oraz beauty. Przeczytasz także o tym  jakie narzędzia najlepiej się sprawdzają w marketingu dla klinik. A na końcu artykułu czeka specjalny bonus w postaci  rabatu na przygotowanie przez We Do. pakietu wideo promującego Twoją Klinikę.

Dlaczego warto tworzyć treści wideo realizując marketing w klinikach?

Krótkie klipy wideo umożliwiają zaprezentowanie bieżącej oferty kliniki. W tym nowości, na przykład tego jak działa nowy sprzęt, jakie jest jego zastosowanie. Dzięki formatowi wideo w ciekawy sposób możesz przedstawić zespół, w tym lekarzy podczas zabiegów. Poprzez prezentowane treści i wypowiedzi lekarzy budujesz wizerunek eksperta.
Internauci uwielbiają treści video zwłaszcza jeśli dotyczą innowacyjnych zabiegów. Jest to znakomita droga do pokazania ‘na żywo’ nowych procedur– jak się je wykonuje i jakich efektów pacjent może się spodziewać.

Możesz ‘zaprosić’ pacjentów by zapoznali się z tym jak wygląda klinika, poznali lekarzy i zabiegi dzięki czemu łatwiej im będzie zdecydować, czy chcą umówić się na wizytę.

Zrealizowane klipy koniecznie pokazuj na swoim Facebooku, Instagramie i kanale You Tube. Rekomenduję jednak, by różnicować treści oraz czas trwania filmu, nawet jeśli w założeniu ma mówić o tym samym. Na Facebooku czy Instagramie film początkowo wyśwetla się bez głosu, dlatego warto pomyśleć o napisach w pierwszych minutach filmu.

Dzięki treściom wideo wzrasta zaangażowanie odbiorców względem Twojej marki. Na prowadzonych przez nas fanpage’ach klinik obserwujemy o wiele wyższe zasięgi i zainteresowanie odbiorców formatami wideo.

W We Do. specjalizujemy się w kompleksowym marketingu dla klinik. Jesteśmy dla naszych klientów po prostu zewnętrznym działem marketingu. Zatrudnienie w klinice  jednego specjalisty do spraw marketingu, posiadającego wszystkie te kompetencje jakie łączy w sobie nasza usługa jest po prostu mało realne. Niewiele jest osób, które łączyłyby cechy analityka, technika, kreatywnego oraz doskonałą znajomość nowoczesnych narzędzi marketingowych. Dlatego kliniki decydują się na współpracę z nami.

W ramach realizowanych przez We Do. działań dla klinik ważny aspekt stanowią media społecznościowe, content marketing oraz wideo.

Narzędzia jakie najlepiej się sprawdzają w marketingu dla klinik:

  1. Zarządzanie profilami w mediach społecznościowych. Budowanie pozytywnego wizerunku kliniki. Po analizie profilu kliniki oraz obecnych klientów przygotowujemy strategię obecności kliniki w mediach społecznoścowych z wykorzystaniem najbardziej wartościowych kanałów do komunikacji w branży.
  2. Identyfikacja graficzna w mediach społecznościowych. Nie od dziś wiadomo, że kliniki powinny być zarówno na Facebooku jak i na Instagramie. Niby wszyscy to wiedza, dużo klinik tam jest, niemniej bardzo często komunikacja na Facebooku i Instagramie jest tożsama i nie uwzględnia specyfiki i różnic występujących miedzy tymi portalami społecznościowymi.
  3. You Tube – sprawdza się znakomicie w branży medycznej i klinik medycyny estetycznej oraz beauty. Daje niesamowita okazje do poinformowania o nowych/ innowacyjnych zabiegach, pozwala zbudować role eksperta oraz pioniera w branży.
  4. Wyszukiwarka Google – kliniki medyczne mają problem z promowaniem swoich usług w wyszukiwarce Google, dlatego walka o pozycje w wynikach organicznych jest zacięta. Setki klinik w warszawie robiących botox a 10 pozycji do zagospodarowania. Czasem warto skupić się na innych zabiegach, albo rozważyć zoptymalizowane działania contentowe.
  5. Kampanie Adwords– tutaj kolejnym aspektem jest to, ze Google nie pozwala na reklamowanie się witrynom, które w swojej treści maja nazwy leków takich jak między innymi: botox czy kwas hialuronowy. Nie można też prowadzić kampanii remakretingowych. Dlatego kampanie w branży klinik medycznych wymagają odpowiedniej wiedzy i doświadczenia już na etapie uruchamiania kampanii.
  6. Blog ekspercki– tworzenie treści wartościowych zarówno dla odbiorców jak i wyszukiwarki Google. W branży medycznej proces sprzedażowy rozpoczyna się zdecydowanie wcześniej – od researchu – na blogach, forach, YouTube.

Jeśli samodzielnie prowadzisz Facebooka dla Twojej kliniki koniecznie sprawdź : 107 pomysłów na Fanpage Kliniki Medycyny Estetycznej, Chirurgi Plastycznej, Medycznego SPA, Gabinetu Kosmetycznego 

BONUS: Jeśli prowadzisz klinikę i potrzebujesz profesjonalnego wsparcia przy promowaniu Twoich usług napisz do nas na biuro@wedomediagroup.pl, wpisując w tytule We Do dla Klinik a otrzymasz od nas specjalny rabat na przygotowanie pakietu 4 filmów wideo promujących Twoją Klinikę!

Autorem tego tekstu jest Anna Wykurz, CEO We Do Media Group

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.