Trendy na Facebooku w 2018 | We Do. Media Group

Trendy na Facebooku w 2018

facebook
  • 11 kwietnia 2018

Od początku roku wszyscy biją na alarm o spadających zasięgach na Facebooku. Zespół Marka Zuckerberga poinformował  o obcinaniu zasięgów organicznych na rzecz płatnych. Taka polityka społecznościowego giganta wymusza zwiększenie budżetów na promocję. Jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić. Podpowiadamy zatem, co możecie zmienić w swojej dotychczasowej strategii prowadzenia fanpage’y, by podbić zasięgi Waszych postów.

Facebook to nadal jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych w Internecie. Jednak by efektywnie docierać do odbiorców, należy śledzić i wprowadzać zmiany, które zaangażują fanów i zapobiegną spadkom zasięgów. Facebook dąży do tego, byśmy odchodzili od postów informacyjnych na rzecz tych wywołujących interakcje pomiędzy użytkownikami. Mniejsze zasięgi wynikają z tego, że administratorzy stron nie tworzą angażującego i ciekawego contentu. Należy zmienić charakter postów, wciągnąć fanów w dyskusję i szukać okazji do interakcji.

Pamiętaj – nie masz wpływu na zmianę polityki portalu, ale masz wpływ na to, co publikujesz!

3 poniższe przykłady to bezpłatne rozwiązania, które obecnie umożliwiają osiągnięcie największych zasięgów.

Nadawaj na żywo – LIVE

Facebook, bardziej niż grafiki i zdjęcia, zaczął promować materiały wideo – szczególnie transmisje na żywo, tzw. LIVE. Po pierwsze – jeśli jakiś fanapage zaczyna transmitować na żywo, fani dostają powiadomienie z informacją, że właśnie rozpoczęto transmisję. W lewym, dolnym rogu wyświetlone zostaje interaktywne okno, umożliwiające bezpośrednie przeniesienie do transmisji na fanpage’u . Po drugie – forma live skłania do szybkich reakcji i komentarzy. Prowadzący zadając pytania – czy słychać nas dobrze; napiszcie, który raz z nami jesteście itd., zmuszają odbiorców do szybkich odpowiedzi. Sama forma live’ów przyjmuje często formę Q&A, gdzie użytkownicy podczas transmisji zadają ekspertowi pytania w komentarzach. Wszystko to powoduje, że transmisje naturalnie osiągają wysokie zasięgi organiczne. Dodatkowo obserwuje się wzrost zainteresowania takimi spontanicznymi i realnymi filmami. Transmisja na żywo daje wrażenie niereżyserowanej treści, kontaktu z użytkownikiem w czasie rzeczywistym oraz poczucia wspólnoty, którą gromadzi dany live. Sprzyja ona także interakcjom na linii nadawca –> odbiorca oraz odbiorca –> odbiorca.

Statystki mówią, że transmisje na żywo generują 6 razy więcej komentarzy niż inne filmy i posty ze zdjęciami! Wideo to także najczęściej udostępniany rodzaj postów na Facebooku. Przeprowadzony live można zapisać na fanpage’u. Do wartościowych materiałów fani wracają bardzo często i jeszcze po zakończonej transmisji komentują i udostępniają je chętniej niż tradycyjne posty.

Twórz WYDARZENIA

Facebook sam niejako dba o promocje wydarzeń. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Twój znajomy dołączył do wydarzenia, otrzymasz powiadomienie o jego aktywności. W ten sposób zasięg wydarzenia rośnie. Podbijają go również ludzie, którzy wyrażają swoje zainteresowania wydarzeniem, by być na bieżąco z informacjami tam udostępnianymi. Szacuje się, że posty z fanpage’a trafiają do 10% fanów, natomiast materiały publikowane w wydarzeniach trafiają do wszystkich zainteresowanych i biorących w nim udział. Liczba użytkowników, którzy wezmą udział w Twoim wydarzeniu zależy także od contentu, który będziesz tam publikował. Przede wszystkim pamiętaj o:

  • stworzeniu ciekawego opisu samego wydarzenia;
  • regularnym zamieszczaniu postów;
  • tworzeniu ankiet, zadawaniu pytań, by wydarzenie „żyło”;
  • budowaniu napięcia, np. gdy organizujesz konferencję, nie przedstawiaj od razu swoich wszystkich prelegentów, dozuj uczestnikom informacje o zaproszonych gościach.

Czego może dotyczyć ten format postów? Przede wszystkim wydarzeń odbywających się konkretnego dnia oraz zamkniętych w danym przedziale czasowym (szkolenia, cykliczne promocje, wyprzedaże, koncerty, konferencje, dni otwarte, transmisje na żywo itp.). Jeśli w Twoim biznesie brak okazji określonych sztywnymi datami, możesz wykorzystać wydarzenia w inny sposób, np. zaprosić swoich fanów do miesiąca zdrowego odżywiania, miesiąca darmowych konsultacji itp.

Zastanów się, jak po zakończonym wydarzeniu zaangażować zgromadzoną społeczność. Organizowałeś live lub szkolenie? Przygotuj swoim uczestnikom podsumowujące materiały do pobrania.

Zakładaj GRUPY

Grupy w 2018 zdecydowanie urosły w siłę. Na pewno zauważyłeś, że na tablicy posty z firmowych fanpage’y ustąpiły miejsca postom z grup. Ich administratorzy dostali możliwość korzystania z niedostępnych wcześniej funkcjonalności. W grupach pojawił się system planowania postów (analogiczny do fanpage’y), system do analityki i mierzenia rozwoju grupy, a także system do sprawniejszego filtrowania próśb o dołączenie do grupy. Dodatkowo portal umożliwił łączenie grup z firmowymi fanpage’mi i publikowanie postów w ich imieniu, co ułatwia tworzenie społeczności wokół biznesu. Pokłon Facebooka w stronę grup ma wspierać budowanie wspólnot na portalu.

Dlaczego warto tworzyć grupy?

– grupy sprzyjają bliższym i bardziej intymnym kontaktom, a co za tym idzie – użytkownicy chętniej zadają pytania i wymieniają się doświadczeniami;

– jeśli Twoja grupa jest ściśle powiązana z biznesem, który prowadzisz, możesz szybciej i łatwiej zauważać potrzeby Klientów;

– posty z grup docierają do większości jej członków.

 

Nie wiesz, jak zarządzać swoim profilem na Facebooku? Zgłoś się do nas! biuro@wedomediagroup.pl