Szkolenia sprzedażowe dla klinik i recepcji. We Do. Media Group

Szkolenie Sprzedażowe

szkolenia sprzedażowe
  • 19 grudnia 2017

Szkolenia sprzedażowe

Czy personel w klinice medycznej, gabinecie medycyny estetycznej lub salonie urody potrzebuje szkolenia ze sprzedaży?  Czy lekarz, kosmetyczka, recepcjonistka powinni znać się na obsłudze klienta? Czy powinni potrafić efektywnie się komunikować i proponować klientom dodatkowe usługi lub produkty? Naszym zdaniem TAK. Jeśli Ty również się z tym zgadzasz, to zapewne zainteresuje cię nasze szkolenie sprzedażowe We Do Efektywna Sprzedaż. Jest to szkolenie ze sprzedaży i komunikacji dla pracowników klinik i placówek medycznych, gabinetów medycyny estetycznej, salonów urody.

We Do Efektywna Sprzedaż to szkolenie sprzedażowe stworzone specjalnie z myślą o lekarzach, kosmetologach oraz pracownikach pierwszego kontaktu jakimi są pracownicy recepcji.

Kiedy wieczorem dzwoni telefon, a na wyświetlaczu widzisz nazwisko Klienta to możesz sobie pomyśleć, że coś się stało, że zapalił się jakiś ‚pożar’. Tymczasem w słuchawce słyszysz pełen entuzjazmu głos Klienta,  że chce na gorąco ci opowiedzieć o tym, że są bardzo pozytywne rezultaty po szkoleniu sprzedażowym, które prowadziliście w ubiegłym tygodniu, że zespół jest zmotywowany, że sprzedaż wysokiej jakości kosmetyków wreszcie ruszyła z miejsca, a grafik wypełniony jest  po brzegi wizytami na kolejne tygodnie. Jednym słowem Klient jest zachwycony i dzwoni, żeby ci o tym opowiedzieć.

Takie właśnie telefony odbieramy od naszych Klientów po szkoleniach sprzedażowych We Do Efektywna Sprzedaż.

Nasi klienci – właściciele oraz  menadżerowie klinik i salonów – w większości borykają się z bardzo podobnymi problemami dotyczącymi kompetencji swojego personelu. Do najczęściej wymienianych należą:

  • brak  standardów telefonicznej obsługi klienta/ pacjenta,
  • brak standardów obsługi klienta/pacjenta w klinice czy salonie,
  • zbyt łatwe ‚wypuszczanie’ dzwoniących klientów/ pacjentów bez umówienia ich na wizytę konsultacyjną bądź zabieg (obsługa telefoniczna),
  • brak zachęcenia pacjenta do umówienia się na wizytę konsultacyjną (obsługa telefoniczna),
  • brak lub niewystarczające kompetencje związane z prezentacją oferty przez telefon,
  • sprzedaż dodatkowych produktów i usług na niezadowalającym lub średnim poziomie,
  • brak kompetencji związanych z prezentacją i sprzedażą oferty do klienta w klinice/ salonie,
  • obiekcje własne personelu związane z ofertą kliniki czy salonu oraz sprzedażą jako taką
  • radzenie sobie z obiekcjami klientów/ pacjentów dotyczących na przykład ceny, bądź dostępności terminów.

 

Jak pomagamy naszym Klientom w rozwiązaniu powyższych problemów? 

 

I. Analiza sytuacji zastanej – Audyt We Do. 

Aby stwierdzić, jak wygląda sytuacja w klinice lub salonie oraz  jakie obszary wymagają szczególnego zainteresowania podczas szkolenia, wpierw przeprowadzamy Audyt We Do.  Oferujemy trzy rodzaje audytów:

  1. Audyt połączeń telefonicznych –  dzięki naszej usłudze Panel We Do.  mamy możliwość monitorowania i analizowania połączenia telefoniczne przychodzące do recepcji. Daje to wiedzę na temat tego jak pracuje recepcja, jaki jest współczynnik umawianych wizyt, jak wygląda znajomość oferty i umiejętność jej prezentacji przez pracowników recepcji oraz o co pytają Twoi klienci i z jakimi problemami się borykają.
  2. Tajemniczy klient – kolejnym etapem analizy sytuacji jest usługa Mistery Client czyli tajemniczy klient, Jeden z naszych trenerów lub specjalnie do tego przygotowany pracownik We Do. umawia się na konsultacje/ zabieg do kliniki. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jak w praktyce wygląda obsługa klienta, prezentacja oferty, czy są klientom proponowane dodatkowe produkty/ usługi i jak personel radzi sobie ze sprzedażą.
  3. Rozmowa z właścicielem i menadżerem – analiza sytuacji oraz oczekiwań osób zarządzających, nad czym według szefów należy szczególnie pracować podczas szkolenia i jakie kompetencje poszczególnych pracowników należy doskonalić.

 

II. Przygotowanie indywidualnego programu szkoleniowego 

Na podstawie wcześniej analizy przygotowujemy dla klienta zindywidualizowany program szkolenia We Do Efektywna Sprzedaż. Podczas szkolenia pracujemy najczęściej nad:

  1. Wypracowaniem standardów obsługi telefonicznej.
  2. Wypracowaniem standardów obsługi klienta w klinice.
  3. Komunikacja z klientem.
  4. Motywacja.
  5. Zachęcanie pacjentów/ klientów do umawiania się na wizyty / konsultacje.
  6. Prezentacja oferty.
  7. Rozpoznawanie okazji sprzedażowych.
  8. Sprzedaż i dosprzedaż produktów i usług.
  9. Radzenie sobie z wewnętrznymi obiekcjami/ przekonaniami personelu (np. jest za drogo).
  10. Radzenie sobie z obiekcjami klientów (np. jest za drogo, brak dogodnych terminów).

 

III. Analiza sytuacji po szkoleniu 

Oczywiście rekomendujemy aby po przeprowadzonym szkoleniu zmierzyć jego efekty. W końcu nazwa We Do Efektywna Sprzedaż do czegoś nas zobowiązuje. A właśnie na wzroście efektów się skupiamy. Dlatego analizie można podać połączenia telefoniczne, czas połączeń, wzrost  liczby umawianych wizyt, wzrost sprzedaży oraz poziom motywacji zespołu.

IV. Cykl warsztatów 

Pierwsze szkolenie sprzedażowe to efekty w postaci zwiększenia skuteczność umawianych wizyt (nawet 168%)  przy jednoczesnym skróceniu czasu rozmowy telefonicznej, zwiększenia  sprzedaż nawet o 100%. Pomyśl tylko jakie wyniki Twój zespół może osiągnąć pracując z nami cyklicznie.

Jak mawiał jeden z pionierów szkoleń sprzedażowych: Motywacja jest jak kąpiel, potrzebujesz jej codziennie (Zig Ziglar). Dlatego też szczególnie rekomendujemy, aby efekty pierwszego szkolenia utrwalać na cyklicznych warsztatach We Do.

Najlepsze i najbardziej trwałe rezultaty osiągamy  kiedy raz w miesiącu nasz trener pracuje z zespołem nad konkretnymi umiejętnościami – np. sprzedaż oferty specjalnej, sprzedaż konkretnej linii kosmetyków, praca z przekonaniami, praca z obiekcjami itp.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i jesteś zainteresowany współpracą zapraszam do kontaktu bezpośredniego na biuro@wedomediagroup.pl  Nie zapomnij też zapisać się do newslettera, żeby być na bieżąco z ważnymi informacjami na temat marketingu i szkoleń dla branży zdrowie i uroda.

Szkolenia sprzedażowe dla recepcji

W naszej ofercie znajdziesz także inne szkolenia dla klinik oraz szkolenia dla hoteli 

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.