Szkolenia recepcji hotelu. Tracking połączeń telefonicznych | WeDo

Czy Szkolenia Recepcji Wpływają na Liczbę Klientów?

szkolenia recepcji
  • 22 marca 2017

Szkolenia Recepcji

Czy szkolenia recepcji lub personelu pierwszego kontaktu są w ogóle potrzebne?

Jak pozyskiwać klientów? Co robić aby klienci do nas wracali? Jakie działania podejmować, aby zyskać lojalność klientów i aby chętnie rekomendowali oni nasze usługi? Czy szkolenia recepcji wpływają na liczbę klientów? Czy szkolenia recepcji są potrzebne… samej recepcji?

Oto pytania, które na co dzień słyszymy od naszych kontrahentów. Skuteczny marketing to jeszcze nie wszystko. Owszem pozyskujemy klientów, ale o tym czy skorzystają z Waszych usług decydują jeszcze inne czynniki. Jakie? O tym między innymi przeczytasz tym artykule.

W naszej pracy często spotykamy się z przedsiębiorcami, wybitnymi specjalistami w swojej dziedzinie. Właścicielami klinik, hotelarzami, restauratorami. Widzimy jak pielęgnują swój biznes, z jaką pasją do niego podchodzą, jak wiele w niego wkładają. Inwestują w wiedzę, inwestują w najlepsze narzędzia, w sprzęt, w wystrój. Zatrudniają najlepszych specjalistów, lekarzy, menadżerów.

Wydaje się, że to powinno wystarczyć, żeby przekonać klienta.

Ale czy na pewno?

Niestety nie.

Bo nawet najnowocześniejszy sprzęt, najpiękniejszy wystrój, najlepszy specjalista nie zastąpią … pierwszego wrażenia.

Dużo się mówi o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. To prawda.

Prawdą jest także, że pierwsze wrażenie jest niezmiernie trudno zmienić. Oczywiście można próbować, ale kosztuje to dużo czasu, wiele wysiłku i sporo pieniędzy.

 

Pierwsze wrażenie w biznesie

Czy wiesz, że na zrobienie pierwszego wrażenia na twoim potencjalnym kliencie masz tylko 11 sekund?

To w tych pierwszych 11 sekundach twój klient podejmuje decyzję o tym czy cię polubi i (co za tym idzie) czy będziesz dla niego wiarygodny!

Przekładając to na świat usług. W przypadku usług specjalistycznych, jak na przykład usługi medycyny estetycznej, klient podejmie decyzję o tym czy klinika jest dla niego wiarygodna jeszcze zanim będzie miał możliwość stanąć oko w oko ze specjalistą albo lekarzem!

O tym zaś czy klient polubi jakąś restaurację zadecyduje jego pierwszy kontakt z kelnerem, który go przywita i poprowadzi do stolika, zanim jeszcze będzie miał okazję poznać smak specjalności szefa kuchni.

Dlatego właśnie tak istotne jest, to jak będą wyglądały pierwsze chwile klienta, po wejściu do twojej kliniki, hotelu czy restauracji. I nie chodzi tu tylko o piękny wystrój, ale (a może przede wszystkim) o to jak ten klient zostanie powitany i jak się nim zaopiekuje twój personel.

Pierwszym kontaktem w klinice czy hotelu jest właśnie recepcja. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego jak prestiżowa i zarazem wymagająca jest to rola. Dlatego właśnie szkolenia recepcji, szkolenia personelu pierwszego kontaktu są niebywale istotne.

Czy klient zostanie ciepło przywitany, czy personel zachęci go do wejścia do środka, czy zapyta w czym może pomóc, czy udzieli wyczerpujących informacji, czy umiejętnie poprowadzi rozmowę z potencjalnym klientem, czy zaproponuje odpowiednią pomoc.

To są rzeczy niby ‘oczywiste’. Ale uwierz mi, widziałam już tak dziwne rzeczy, że dawno przestałam wierzyć, że cokolwiek jest ‘oczywiste’.

Widziałam wiele biznesów, które z powodu braku kompetencji personelu traciły klientów.

 

Co dalej?

Zrobienie  pierwszego wrażenia to dopiero początek. Na szeroko rozumianą obsługę klienta składają się jeszcze inne czynniki. Komunikacja, mowa ciała, empatia, kompetencje sprzedażowe pracowników recepcji.

Na szczęście wszystkiego można się nauczyć. Uwierzysz, że szkolenia recepcji są nieodzowne? Dlatego właśnie przekonujemy naszych klientów do kompleksowego podejścia do tematyki pozyskania i utrzymania klienta. A takie kompleksowe podejście rozumiemy jako równoległe prowadzenie działań marketingowych, wizerunkowych oraz szkolenie personelu. Uwaga: to powinny być szkolenia, a nie pojedyncze szkolenie. Szkolenia powinny być cyklem. Jesteśmy w stanie nie tylko wykazać, iż samo prowadzenie działań marketingowych, bez jednoczesnego podnoszenia kompetencji sprzedażowych recepcji jest nieefektywne. Jesteśmy także w stanie podnieść wartość sprzedaży w hotelu czy klinice już po pierwszym szkoleniu wstępnym.

tracking połączeń telefonicznych

Jak zacząć z nami współpracę?

Naprawdę wierzymy, że pracują dla Ciebie najwyższej klasy specjaliści, i że każdy z nich, doskonale się zna  na swojej pracy. Jednak każdy, nawet najlepszy specjalista potrzebuje doskonalenia swoich umiejętności oraz nauki nowych kompetencji. Jeśli poruszane w tym artykule problemy wydają się znajome, to znaczy że nasza oferta szkoleniowa będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojego Biznesu.

Wyślij do nas maila i powołaj się  na ten artykuł, a dostaniesz od nas specjalny rabat na szkolenie wstępne. Napisz teraz na biuro@wedomediagroup.pl

Szkolenia Recepcji = wzrost sprzedaży!

 

Przeczytaj także o naszych szkoleniach dla branży hotelarskiej We Do Efektywna Recepcja

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.