Szkolenia dla Klinik

Szkolenia dla Klinik

szkolenia dla klinik
  • 23 października 2017

Szkolenia dla klinik to odpowiedź We Do. na wciąż rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie doskonalenia kompetencji sprzedażowych, obsługi klienta i komunikacji. Wsród naszych klientów są kliniki medyczne, kliniki medycyny estetycznej, salony i gabinety urody. Właściciele i menadżerowie tych placówek doceniając efekty prowadzonych przez nas działań marketingowych, chętnie powierzają nam także szkolenie swoich pracowników z komunikacji, sprzedaży i obsługi klienta. Prowadzimy szkolenia dla recepcji, szkolenia dla lekarzy, kosmetologów, pracowników administracji. Jednym słowem dla każdego, kto ma kontakt z klientem. Dlaczego to jest takie ważne? 

Dlaczego potrzebne są szkolenia dla klinik? Nasi klienci doskonale rozumieją, że do tego, aby odnieś sukces na rynku, który jest obecnie bardzo konkurencyjny, nie wystarczy zainwestować w wyposażenie, wystrój wnętrz oraz zakup najnowocześniejszego sprzętu. Owszem wygląd kliniki i jakość sprzętu mają ogromne znaczenie, jednak bez profesjonalnej obsługi klienta, bez wdrożenia wysokich standardów obsługi i bez zmotywowanego,  pozytywnie nastawionego personelu na dłuższą metę sukces kliniki będzie dość trudny do osiągnięcia.

Pierwsze wrażenie 

Dużo się mówi o tym, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. To prawda. Prawdą jest także to, że pierwsze wrażenie jest niezmiernie trudno zmienić. Oczywiście można próbować,  ale to kosztuje dużo czasu, wysiłku i (często) pieniędzy. Dlatego należy dołożyć wszelkich starań aby zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenia na kliencie, kiedy on zdecyduje się pojawić w twojej placówce.

Czy wiesz, że na zrobienie pierwszego wrażenia masz tylko 11 sekund?

To w tych pierwszych 11 sekundach, twój potencjalny klient podejmie decyzję o tym, czy cię polubi i (co za tym idzie) czy będziesz dla niego wiarygodny!

Przekładając to na świat usług, o których tutaj mówimy.  W przypadku usług specjalistycznych, jak na przykład usługi medycyny estetycznej, klient podejmie decyzję, o tym czy klinika jest dla niego wiarygodna, jeszcze zanim będzie miał możliwość stanąć oko w oko z lekarzem specjalistą! Dlatego właśnie tak istotne jest to, jak będzie przebiegała pierwsza rozmowa telefoniczna z recepcją, albo pierwsze chwile klienta po wejściu do placówki. I znowu nie chodzi tylko o piękny wystrój, ale (a może przede wszystkim) o to jak klient zostanie powitany i jak się nim zaopiekuje personel.

Kompetencje pracowników recepcji w klinice 

Tę funkcję ‚pierwszej lini’ najczęściej pełni recepcja.  Wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy z tego jak prestiżowa i zarazem wymagająca jest ta rola.

Czy klient zostanie ciepło przywitany, czy personel zachęci go do wejścia do środka, czy zapyta w czym może pomóc, czy udzieli wyczerpujących informacji, czy zaproponuje odpowiednią pomoc. To są sprawy niby ‘oczywiste’. Jednak widzieliśmy już różne, dziwne rzeczy i dawno przestaliśmy postrzegać rzeczy ‘oczywiste’ jako pewne.

Pewne jest natomiast to, że w wyniku braku kompetencji personelu klinika straciła pacjentów.

Standardy obsługi klienta w klinice

Zrobienie dobrego pierwszego wrażenia to dopiero początek. Na szeroko rozumianą efektywną obsługę klienta w klinice składa się wiele rzeczy. Między innymi umiejętnie przeprowadzona rozmowa telefoniczna, zaprezentowanie oferty, umówienie pacjenta na wizytę, przywitanie po przybyciu do placówki, rozmowa podczas oczekiwania na zabieg, opowiedzenie o ofercie, zaproponowanie innych zabiegów czy produktów, aktywna sprzedaż i dosprzedaż.

Czy twój personel posiada te kompetencje? Czy są one na najwyższym poziomie?

Jeśli odpowiedziałeś tak, to pewnie bardzo dobrze ci się wiedzie. Nie spoczywaj jednak na laurach, bo nawet najlepsi ludzie potrzebują doszkolenia, stałego podniesienia kompetencji i odpowiedniej motywacji.

Jeśli odpowiedziałeś nie, to na szczęcie wszystkiego można się nauczyć. Nie czekaj, zainwestuj czas w szkolenie twojego  personelu, albo zatrudnij do tego specjalistów z We Do.

We Do Efektywna Obsługa Klienta

Specjalnie z myślą o klinikach medycznych i salonach urody stworzyliśmy nasz autorski program ‘We Do Efektywna Obsługa Klienta’.  Jest to o dwudniowy program szkoleniowy składający się z połączenia naszych flagowych już szkoleń: We Do Efektywna Recepcja i We Do Efektywna Komunikacja. Pierwsza część jest dedykowana pracownikom recepcji i obejmuje swoim zakresem kompetencje idealnego recepcjonisty. Część druga jest dla wszystkich pracowników, którzy mają do czynienia z klientem. Obejmuje standardy obsługi klienta, kompetencje związane ze skuteczną komunikacją, prezentowanie i sprzedaż oferty.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!  biuro[at]wedomediagroup.pl

Przeczytaj także: 107 pomysłów na fanpage kliniki