Jak Zwiększyć Zasięg Organiczny na Facebooku | Reklama Facebook Ads

Jak Zwiększyć Zasięg Organiczny na Facebooku

zasięg organiczny na facebooku
  • 25 lipca 2017

Nie tak dawno temu Facebook ogłosił, iż osiągnął liczbę 2 miliardów użytkowników. O ile nie każdy człowiek (jeszcze) ma swój profil na Facebooku, to z pewnością każdy kto prowadzi małą lub średnią firmę powinien zainteresować się możliwościami jakie Facebook oferuje dla lokalnych biznesów. Począwszy od  strony firmowej (fanpage) po bardzo precyzyjne możliwości targetowania przekazów reklamowych. Dziś opowiemy o tym,  jak całkowicie za darmo wykorzystać Facebooka do zwiększenia zainteresowania Twoimi postami. A konkretnie o tym, jak zwiększyć zasięg organiczny postów na Facebooku.

Co to jest zasięg organiczny na Facebooku ?

Zasięg organiczny to liczba użytkowników Facebooka, którym portal wyświetlił bezpłatnie dany post.

Nie należy mylić zasięgu z liczbą wyświetleń danego posta, gdyż Facebook może jednemu użytkownikowi wyświetlić ten sam post nawet kilka razy.

O tym, ilu i jakim użytkownikom wyświetli się dany post, decyduje algorytm Facebooka,  o wdzięcznej nazwie ‚Edge Rank’.

Jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku ?

  1. Reakcje użytkowników

Wpływ na zasięg mają wszelkie reakcje użytkowników na dany post. Kliknięcia w czytaj dalej, polubienia, komentarze a szczególnie udostępnienia. Dlatego też warto tworzyć posty angażujące użytkowników, zachęcające ich do reakcji. 

  1. Czas publikacji

Są różne teorie oraz szkoły na temat tego kiedy publikować swoje posty. Warto przede wszystkim obserwować swoich użytkowników. O jakich porach najczęściej są na Facebooku? Rano, kiedy jadą do pracy? W porze lunchu? Wieczorem? Sprawdź to i publikuj swoje posty kiedy jak najwięcej twoich użytkowników może je zobaczyć i polubić.

  1. Częstotliwość publikowania

To jak często publikujesz posty ma spore znaczenie. Jeśli na przykład opublikujesz kilka postów jeden po drugim w krótkim odstępie czasu, to ich zasięgi będą mniejsze, niż gdybyś opublikował tylko jeden post. Za to łączny zasięg tych postów będzie większy niż gdybyś opublikował tylko jeden post.

W zależności od tego ile czasu możesz poświęcić na tworzenie treści. Jeśli publikujesz tylko kilka postów w tygodniu to rekomendujemy publikować jeden dziennie.

  1. Liczba fanów

Niestety liczba fanów sama w sobie tylko minimalnie wpływa na zasięg Twoich postów. Im większą masz liczbę fanów tym mniej osób lubiących twoją stronę widzi Twoje posty. 

Jeśli natomiast masz naprawdę zaangażowanych fanów, którzy lajkują posty, to zasięg zwiększać się będzie dzięki ich reakcjom. Dlatego warto mieć nawet mniejszą liczbę fanów, ale za to zaangażowanych.

  1. Materiały video  

Facebook od jakiegoś czasu dość mocno  promuje materiały video. UWAGA: korzystaj z narzędzi Facebooka do dodawania filmów. O wiele lepszy zasięg uzyskasz dodając film bezpośrednio na Facebooku niż wrzucając link do filmu na innej platformie (np. na Youtube)

    6.  Konkursy

Zgodnie z tym co napisaliśmy wcześniej, najbardziej nagradzane są posty z dużą liczbą reakcji. Jeśli zorganizujesz konkurs, w którym odpowiedzi będą udzielane w komentarzach, to jeśli temat i nagroda będą dość ciekawe, możesz liczyć na naprawdę dobre zasięgi.

7.  Posty angażujące 

Posty angażujące, to takie które zachęcają fanów do jakieś reakcji – polubienia, skomentowanie. Zadaj swoim odbiorcom jakieś ciekawe pytanie, poproś o dokończenie jakiegoś zdania albo opisania, z czym im się kojarzy jakiś obraz. Umiejętnie wpleć w ten kontekst swój produkt czy usługę.

Chcesz więcej informacji na temat wykorzystania social mediów w biznesie ?

W takim razie koniecznie zapisz się do naszego newslettera. Juz niebawem dużo wartościowej wiedzy, tylko dla naszych subskrybentów. Nie pozwól, żeby coś cię ominęło 🙂

Nie zapomnij polubić nas na Facebooku 🙂

Przeczytaj także: Czy Facebook sprzedaje? 

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.