Instagram wprowadza nową funkcję "Usage Insights"

Instagram wprowadza nową funkcję „Usage Insights”!

Usage Insights Instagram
  • 23 maja 2018

CEO Instagrama – Kevin Systrom – potwierdził na Twitterze, że trwają prace nad wprowadzeniem nowej funkcji – „Usage Insights”. Narzędzie ma pomóc użytkownikom lepiej zarządzać swoim czasem spędzanym na portalu społecznościowym. W jaki sposób?

nowa funkcja instagrama

 

“It’s true . . . We’re building tools that will help the IG community know more about the time they spend on Instagram – any time should be positive and intentional . . . Understanding how time online impacts people is important, and it’s the responsibility of all companies to be honest about this. We want to be part of the solution. I take that responsibility seriously.” – komentuje Kevin.

Usage Insights instagram

Nowe narzędzie pomoże użytkownikom dowiedzieć się, ile czasu spędzają na Instagramie. Nie jest jeszcze wiadomo, czy Instagram będzie zliczał całkowity czas poświęcony na korzystanie z aplikacji, czy może dzienny, tygodniowy lub miesięczny. Jednak pewne jest, że za pomocą „Usage Insights” użytkownicy dostaną możliwość monitorowania czasu, jaki przeznaczają na „scrollowanie”. 

W ten sposób firma chce być odpowiedzialna społecznie.  Kevin podkreśla, że uświadamianie internautów i uczciwość w tym zakresie, spoczywa na wszystkich firmach, a on – jako dyrektor zarządzający – poważnie podchodzi do tej odpowiedzialności. 

Usage Insights instagram

Wygląda na to, że Instagram jest gotów pogodzić się z potencjalną redukcją wyświetleń reklam, aby służyć zdrowiu psychicznemu swojej społeczności.

Bycie świadomym użytkownikiem pozwoli ocenić, jak wiele czasu inwestujemy w ulubione aplikacje. To duży zwrot w postawie „technicznych gigantów”, którzy zachęcają ludzi do przyjmowania zdrowszych nawyków i unikania długich, pasywnych, antyspołecznych sesji przeglądania. 

Projekt „Usage Insights” jest zgodny z ostatnią dyskusją na temat badań przeprowadzoną przez Facebooka, które pokazują, że aktywność na portalach społecznościowych – przesyłanie wiadomości, publikowanie lub komentowanie, mogą mieć pozytywny wpływ na samopoczucie, ale niekończące się przewijanie „jak zombie” – już nie. Chociaż Facebook nie stworzył czegoś podobnego do tej funkcji, zaczął zmieniać algorytm, aby promować aktywne interakcje, a zmniejszać zasięgi treści „wirusowo-wiralowych”, które ludzie konsumują pasywnie.

Nie pozostało nam nic innego, jak czekać na dalsze informacje dotyczące zapowiedzianych zmian…