Czy Facebook Sprzedaje? | We Do. Media Group

Czy Facebook Sprzedaje?

prowadzenie facebooka
  • 26 kwietnia 2017

Czy Facebook faktycznie sprzedaje? Czy warto prowadzić stronę firmową na Facebooku? Po co nam w ogóle ten fanpage? W jaki sposób wykorzystać Facebooka do zwiększenia sprzedaży? To pytania, które jako wiodąca agencja marketingu on line,  często słyszymy od naszych Klientów. W dzisiejszym artykule odpowiadamy na te pytania oraz na wiele innych zagadnień dotyczących korzyści płynących z obecności firmy na Facebooku.

Klienci są różni. Gdy chodzi o podejście do wykorzystania Facebnooka do celów marketingowych obserwujemy trzy postawy.

  1. Klienci dociekliwi. Zadają pytania, interesują się, chcą zrozumieć jak działa marketing na Facebooku i dowiedzieć się czy faktycznie warto w niego zainwestować.
  2. Klienci świadomi, którzy poznali już możliwości sprzedażowe oraz wizerunkowe jakie daje Facebook. Tych klientów nie trzeba przekonywać do korzyści płynących z inwestycji w obecność firmy na Facebooku. Oni chcą tam być. Jedyne co podlega dyskusji to wysokość budżetu.
  3. Klienci, którzy wiedzą i potrafią wszystko. To grupa klientów, którzy co prawda wiedzą, że Facebooka prowadzić ‚trzeba’, bo jest tam konkurencja. Uważają za to, że każdy może prowadzić Facebooka, bo to w końcu „żadna filozofia,  dodać od czasu do czasu kilka zdjęć i jakiś podpis”. Ta grupa  klientów, przekonała się już o tym, że Facebook nie działa, że nie sprzedaje i tak naprawdę  jest to strata czasu. Dzisiejszy artykuł najbardziej chyba dedykuję tej właśnie grupie, o ile oczywiście wśród natłoku rzeczy, które ‚lubicie’ robić sami, znajdziecie czas na przeczytanie tego artykułu 🙂

Nieco statystyk

Zgodnie danymi Facebooka na koniec 2016 roku mieliśmy w Polsce ponad 15 milionów użytkowników Facebooka. To jest aż 64 % użytkowników Internetu! 8 milionów to użytkowniczki czyli panie, 7,5 miliona to użytkownicy czyli panowie. Wiek Polaków korzystających z Facebooka to 13 -50 +, przy czym stale i dynamicznie rośnie udział starszych grup wiekowych na Facebooku.

Ponad 11 milionów Polaków korzysta z Facebooka codziennie (!)

Czy prowadzić firmowego Facebooka?

To zależy, bo każde działanie powinno mieć swój cel.

Zawsze należy zastanowić się nad tym,  jaki jest cel obecności twojej firmy na Facebooku? Co tak naprawdę chcesz dzięki temu osiągnąć?

Dopiero mając określony cel, możesz wybrać  strategię oraz rodzaj działań jakie warto prowadzić, aby ten konkretny cel osiagnąć.

Jeśli twoim celem jest komunikacja z klientami to Facebook jest bardzo dobrym narzędziem.

Jeśli twoim celem jest budowanie świadomości marki oraz dbałość o wizerunek to Facebook jest do tego idealny.

Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż firmy, to żadna inna platforma na świecie nie oferuje lepszych narzędzi. Jeśli tylko wiesz jak umiejętnie je wykorzystać, to możesz przestać się martwić o swoją sprzedaż.

Jeśli  twoim celem jest po prostu być na Facebooku, bo wiesz, że musisz to robić i konkurencja też to robi, to naprawdę szkoda na to czasu! Jeśli sam prowadzisz firmowego Facebooka, a nie masz do tego wystarczającej wiedzy (nie można się znać na wszystkim !), ani czasu żeby tę wiedzę pozyskać. Albo też delegujesz prowadzenie Facebooka do swojego office managera albo do sekretarki, to naprawdę zastanów się czy nie będzie efektywniej wykorzystać czas tych ludzi w inny sposób.

Ustalmy fakty

Facebook ma obecnie najlepsze narzędzia do targetowania reklam. Oznacza to, że możesz tak ustawić swoją kampanię reklamową, aby wyświetlała się ona tylko osobom zainteresowanym twoim produktem. Dobrze czy dobrze?

Facebook jest idealną platformą do komunikacji z klientami, do zwiększania świadomości marki i budowania wizerunku oraz do sprzedaży produktów i usług. O ile tylko potrafisz tę platformę odpowiednio wykorzystać do realizacji swoich celów.

Jeśli twierdzisz, że Facebook nie działa, albo, że Facebook nie sprzedaje, to znaczy tylko tyle, że nie wiesz jak umiejętnie wykorzystać potencjał Facebooka do realizacji celów Twojej Firmy.

Jeśli czegoś nie wiesz, to masz dwa wyjścia. Albo samemu się wyedukować, albo zatrudnić kogoś, kto potrzebną ci wiedzę posiada.

Możesz zainwestować czas i pieniądze w zdobycie wiedzy na temat tego jak prowadzić komunikację i sprzedaż za pośrednictwem Facebooka. Przy czym edukację rozumiemy tutaj jako proces ciągły i nieustający, gdyż Facebook jak wszystkie nowe media bardzo dynamicznie się rozwija, a co za tym idzie to co działało wczoraj, nie koniecznie musi zadziałać dzisiaj.

Możesz także powierzyć działania na Facebooku profesjonalistom, którzy wyspecjalizowali się w marketingu social mediów, rozumieją potencjał jaki oferuje Facebook i potrafią go wykorzystać do realizowania postawionych celów.

Jednym słowem zadzwoń do nas albo zadzwoń do nas 🙂

Ponieważ w We do.  zarówno  prowadzimy szkolenia z social mediów jak i dla naszych klientów komunikujemy, prowadzimy działania wizerunkowe oraz działania sprzedażowe na Facebooku. Najlepiej będzie jeśli zadzwonisz do nas od razu 22 765 62 63 lub wyślij maila na biuro@wedomediagroup.pl

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.