Instagram wprowadza nową funkcję „Usage Insights”!

Usage Insights Instagram

CEO Instagrama – Kevin Systrom – potwierdził na Twitterze, że trwają prace nad wprowadzeniem nowej funkcji – „Usage Insights”. Narzędzie ma pomóc użytkownikom lepiej zarządzać swoim czasem spędzanym na portalu społecznościowym. W jaki sposób?

nowa funkcja instagrama

 

“It’s true . . . We’re building tools that will help the IG community know more about the time they spend on Instagram – any time should be positive and intentional . . . Understanding how time online impacts people is important, and it’s the responsibility of all companies to be honest about this. We want to be part of the solution. I take that responsibility seriously.” – komentuje Kevin.

Usage Insights instagram

Nowe narzędzie pomoże użytkownikom dowiedzieć się, ile czasu spędzają na Instagramie. Nie jest jeszcze wiadomo, czy Instagram będzie zliczał całkowity czas poświęcony na korzystanie z aplikacji, czy może dzienny, tygodniowy lub miesięczny. Jednak pewne jest, że za pomocą „Usage Insights” użytkownicy dostaną możliwość monitorowania czasu, jaki przeznaczają na „scrollowanie”. 

W ten sposób firma chce być odpowiedzialna społecznie.  Kevin podkreśla, że uświadamianie internautów i uczciwość w tym zakresie, spoczywa na wszystkich firmach, a on – jako dyrektor zarządzający – poważnie podchodzi do tej odpowiedzialności. 

Usage Insights instagram

Wygląda na to, że Instagram jest gotów pogodzić się z potencjalną redukcją wyświetleń reklam, aby służyć zdrowiu psychicznemu swojej społeczności.

Bycie świadomym użytkownikiem pozwoli ocenić, jak wiele czasu inwestujemy w ulubione aplikacje. To duży zwrot w postawie „technicznych gigantów”, którzy zachęcają ludzi do przyjmowania zdrowszych nawyków i unikania długich, pasywnych, antyspołecznych sesji przeglądania. 

Projekt „Usage Insights” jest zgodny z ostatnią dyskusją na temat badań przeprowadzoną przez Facebooka, które pokazują, że aktywność na portalach społecznościowych – przesyłanie wiadomości, publikowanie lub komentowanie, mogą mieć pozytywny wpływ na samopoczucie, ale niekończące się przewijanie „jak zombie” – już nie. Chociaż Facebook nie stworzył czegoś podobnego do tej funkcji, zaczął zmieniać algorytm, aby promować aktywne interakcje, a zmniejszać zasięgi treści „wirusowo-wiralowych”, które ludzie konsumują pasywnie.

Nie pozostało nam nic innego, jak czekać na dalsze informacje dotyczące zapowiedzianych zmian…

Trendy na Facebooku w 2018

facebook

Od początku roku wszyscy biją na alarm o spadających zasięgach na Facebooku. Zespół Marka Zuckerberga poinformował  o obcinaniu zasięgów organicznych na rzecz płatnych. Taka polityka społecznościowego giganta wymusza zwiększenie budżetów na promocję. Jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić. Podpowiadamy zatem, co możecie zmienić w swojej dotychczasowej strategii prowadzenia fanpage’y, by podbić zasięgi Waszych postów.

Facebook to nadal jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych w Internecie. Jednak by efektywnie docierać do odbiorców, należy śledzić i wprowadzać zmiany, które zaangażują fanów i zapobiegną spadkom zasięgów. Facebook dąży do tego, byśmy odchodzili od postów informacyjnych na rzecz tych wywołujących interakcje pomiędzy użytkownikami. Mniejsze zasięgi wynikają z tego, że administratorzy stron nie tworzą angażującego i ciekawego contentu. Należy zmienić charakter postów, wciągnąć fanów w dyskusję i szukać okazji do interakcji.

Pamiętaj – nie masz wpływu na zmianę polityki portalu, ale masz wpływ na to, co publikujesz!

3 poniższe przykłady to bezpłatne rozwiązania, które obecnie umożliwiają osiągnięcie największych zasięgów.

Nadawaj na żywo – LIVE

Facebook, bardziej niż grafiki i zdjęcia, zaczął promować materiały wideo – szczególnie transmisje na żywo, tzw. LIVE. Po pierwsze – jeśli jakiś fanapage zaczyna transmitować na żywo, fani dostają powiadomienie z informacją, że właśnie rozpoczęto transmisję. W lewym, dolnym rogu wyświetlone zostaje interaktywne okno, umożliwiające bezpośrednie przeniesienie do transmisji na fanpage’u . Po drugie – forma live skłania do szybkich reakcji i komentarzy. Prowadzący zadając pytania – czy słychać nas dobrze; napiszcie, który raz z nami jesteście itd., zmuszają odbiorców do szybkich odpowiedzi. Sama forma live’ów przyjmuje często formę Q&A, gdzie użytkownicy podczas transmisji zadają ekspertowi pytania w komentarzach. Wszystko to powoduje, że transmisje naturalnie osiągają wysokie zasięgi organiczne. Dodatkowo obserwuje się wzrost zainteresowania takimi spontanicznymi i realnymi filmami. Transmisja na żywo daje wrażenie niereżyserowanej treści, kontaktu z użytkownikiem w czasie rzeczywistym oraz poczucia wspólnoty, którą gromadzi dany live. Sprzyja ona także interakcjom na linii nadawca –> odbiorca oraz odbiorca –> odbiorca.

Statystki mówią, że transmisje na żywo generują 6 razy więcej komentarzy niż inne filmy i posty ze zdjęciami! Wideo to także najczęściej udostępniany rodzaj postów na Facebooku. Przeprowadzony live można zapisać na fanpage’u. Do wartościowych materiałów fani wracają bardzo często i jeszcze po zakończonej transmisji komentują i udostępniają je chętniej niż tradycyjne posty.

Twórz WYDARZENIA

Facebook sam niejako dba o promocje wydarzeń. Co to oznacza w praktyce? Jeśli Twój znajomy dołączył do wydarzenia, otrzymasz powiadomienie o jego aktywności. W ten sposób zasięg wydarzenia rośnie. Podbijają go również ludzie, którzy wyrażają swoje zainteresowania wydarzeniem, by być na bieżąco z informacjami tam udostępnianymi. Szacuje się, że posty z fanpage’a trafiają do 10% fanów, natomiast materiały publikowane w wydarzeniach trafiają do wszystkich zainteresowanych i biorących w nim udział. Liczba użytkowników, którzy wezmą udział w Twoim wydarzeniu zależy także od contentu, który będziesz tam publikował. Przede wszystkim pamiętaj o:

  • stworzeniu ciekawego opisu samego wydarzenia;
  • regularnym zamieszczaniu postów;
  • tworzeniu ankiet, zadawaniu pytań, by wydarzenie „żyło”;
  • budowaniu napięcia, np. gdy organizujesz konferencję, nie przedstawiaj od razu swoich wszystkich prelegentów, dozuj uczestnikom informacje o zaproszonych gościach.

Czego może dotyczyć ten format postów? Przede wszystkim wydarzeń odbywających się konkretnego dnia oraz zamkniętych w danym przedziale czasowym (szkolenia, cykliczne promocje, wyprzedaże, koncerty, konferencje, dni otwarte, transmisje na żywo itp.). Jeśli w Twoim biznesie brak okazji określonych sztywnymi datami, możesz wykorzystać wydarzenia w inny sposób, np. zaprosić swoich fanów do miesiąca zdrowego odżywiania, miesiąca darmowych konsultacji itp.

Zastanów się, jak po zakończonym wydarzeniu zaangażować zgromadzoną społeczność. Organizowałeś live lub szkolenie? Przygotuj swoim uczestnikom podsumowujące materiały do pobrania.

Zakładaj GRUPY

Grupy w 2018 zdecydowanie urosły w siłę. Na pewno zauważyłeś, że na tablicy posty z firmowych fanpage’y ustąpiły miejsca postom z grup. Ich administratorzy dostali możliwość korzystania z niedostępnych wcześniej funkcjonalności. W grupach pojawił się system planowania postów (analogiczny do fanpage’y), system do analityki i mierzenia rozwoju grupy, a także system do sprawniejszego filtrowania próśb o dołączenie do grupy. Dodatkowo portal umożliwił łączenie grup z firmowymi fanpage’mi i publikowanie postów w ich imieniu, co ułatwia tworzenie społeczności wokół biznesu. Pokłon Facebooka w stronę grup ma wspierać budowanie wspólnot na portalu.

Dlaczego warto tworzyć grupy?

– grupy sprzyjają bliższym i bardziej intymnym kontaktom, a co za tym idzie – użytkownicy chętniej zadają pytania i wymieniają się doświadczeniami;

– jeśli Twoja grupa jest ściśle powiązana z biznesem, który prowadzisz, możesz szybciej i łatwiej zauważać potrzeby Klientów;

– posty z grup docierają do większości jej członków.

 

Nie wiesz, jak zarządzać swoim profilem na Facebooku? Zgłoś się do nas! biuro@wedomediagroup.pl

 

Szkolenie Sprzedażowe

szkolenia sprzedażowe

Szkolenia sprzedażowe

Czy personel w klinice medycznej, gabinecie medycyny estetycznej lub salonie urody potrzebuje szkolenia ze sprzedaży?  Czy lekarz, kosmetyczka, recepcjonistka powinni znać się na obsłudze klienta? Czy powinni potrafić efektywnie się komunikować i proponować klientom dodatkowe usługi lub produkty? Naszym zdaniem TAK. Jeśli Ty również się z tym zgadzasz, to zapewne zainteresuje cię nasze szkolenie sprzedażowe We Do Efektywna Sprzedaż. Jest to szkolenie ze sprzedaży i komunikacji dla pracowników klinik i placówek medycznych, gabinetów medycyny estetycznej, salonów urody.

(więcej…)

Jak Prowadzić Facebooka

prowadzenie facebooka

Jak prowadzić Facebooka dla medycyny estetycznej, chirurgii plastycznej oraz gabinetów działających w branży zdrowie i uroda? Jeśli jesteś właścicielem albo prowadzisz marketing dla firmy w tej branży to mamy dla Ciebie wyjątkowy prezent! Tylko teraz możesz pobrać całkowicie za darmo nasz e-book: ‚107 Pomysłów na Fanpage Kliniki Medycyny Estetycznej, Chirurgii Plastycznej, Medycznego Spa, Gabinetu Kosmetycznego’. Dostajesz wiedzJako prezent świąteczny i noworoczny od We Do.

(więcej…)

Szkolenia dla Klinik

szkolenia dla klinik

Szkolenia dla klinik to odpowiedź We Do. na wciąż rosnące potrzeby naszych klientów w zakresie doskonalenia kompetencji sprzedażowych, obsługi klienta i komunikacji. Wśród naszych klientów są kliniki medyczne, kliniki medycyny estetycznej, salony i gabinety urody. Właściciele i menadżerowie tych placówek doceniając efekty prowadzonych przez nas działań marketingowych, chętnie powierzają nam także szkolenie swoich pracowników z komunikacji, sprzedaży i obsługi klienta. Prowadzimy szkolenia dla recepcji, szkolenia dla lekarzy, kosmetologów, pracowników administracji. Jednym słowem dla każdego, kto ma kontakt z klientem. Dlaczego to jest takie ważne? 

(więcej…)

107 Pomysłów na Fanpage Kliniki Medycyny Estetycznej

prowadzenie facebooka

Fanpage kliniki Medycyny Estetycznej

Słyszeliśmy kiedyś takie stwierdzenie, że kogo nie ma na Facebooku, ten nie istnieje. Jest to oczywiście metafora. Biorąc jednak pod uwagę możliwości jakie Facebook oferuje lokalnym biznesom, to nie wykorzystanie tego potencjału jest delikatnie mówiąc nierozsądne. Pierwszym i podstawowym narzędziem jakie możesz wykorzystać całkowicie za darmo jest fanpage – czyli strona Twojej kliniki czy gabinetu na Facebooku. Specjalnie dla klinik medycyny estetycznej, chirurgii plastycznej oraz gabinetów działających w branży zdrowie i uroda przygotowaliśmy e-book: 107 Pomysłów na Fanpage Kliniki Medycyny Estetycznej, Chirurgii Plastycznej, Medycznego Spa, Gabinetu Kosmetycznego. 

(więcej…)

Wideo w branży medycznej, medycyny estetycznej oraz beauty.

marketing klinik

Internauci uwielbiają treści wideo. Krótkie klipy pokazujące życie kliniki albo to jak przebiega zabieg, pomogą  w ciekawy sposób przedstawić placówkę potencjalnym pacjentom. Dziś na blogu We Do. wypowiadamy się na temat filmów wideo w promocji branży medycznej, medycyny estetycznej oraz beauty. Przeczytasz także o tym  jakie narzędzia najlepiej się sprawdzają w marketingu dla klinik. A na końcu artykułu czeka specjalny bonus w postaci  rabatu na przygotowanie przez We Do. pakietu wideo promującego Twoją Klinikę.

(więcej…)

5 Najczęstszych Błędów w Kampaniach Facebook Ads

kampanie facebook ads

Kampanie Facebook Ads

Facebook nie sprzedaje? To znaczy, że coś robisz nie tak. Reklamy na Facebooku, czyli kampanie Facebook Ads to obecnie najlepsze i najbardziej precyzyjne narzędzia dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Szczególnie, jeśli prowadzisz małą albo średnią firmę, która nie dysponuje olbrzymim budżetem marketingowym. Jeśli samodzielnie prowadzisz swoje kampanie i nie przynoszą Ci one rezultatów, to bardziej niż prawdopodobne, że popełniasz któryś z tych błędów. Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów, którymi obarczone są kampanie Facebook Ads.

(więcej…)

Jak Zwiększyć Zasięg Organiczny na Facebooku

zasięg organiczny na facebooku

Nie tak dawno temu Facebook ogłosił, iż osiągnął liczbę 2 miliardów użytkowników. O ile nie każdy człowiek (jeszcze) ma swój profil na Facebooku, to z pewnością każdy kto prowadzi małą lub średnią firmę powinien zainteresować się możliwościami jakie Facebook oferuje dla lokalnych biznesów. Począwszy od  strony firmowej (fanpage) po bardzo precyzyjne możliwości targetowania przekazów reklamowych. Dziś opowiemy o tym,  jak całkowicie za darmo wykorzystać Facebooka do zwiększenia zainteresowania Twoimi postami. A konkretnie o tym, jak zwiększyć zasięg organiczny postów na Facebooku.

(więcej…)

5 Powodów Dlaczego Warto Prowadzić Działania na Instagramie

prowadzenie social media

Według statystyk pochodzących z oficjalnego bloga Instagrama, z profili biznesowych korzysta obecnie około 8 milionów marek  na całym świecie. Do tej liczby należy także dodać gros firm, które na Instagramie działania prowadzą, ale do tej pory nie przełączyły swojego konta na biznesowe.  Jeśli Twojej marki nie ma jeszcze w tym gronie, a Ty nie jesteś pewien, czy w ogóle warto, by się w nim znaleźć, ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję. Przedstawiam 5 powodów, dlaczego warto prowadzić działania na Instagramie.

(więcej…)