Kampanie Facebook Ads. 5 najczęstszych błędów w kampaniach | WeDo

5 Najczęstszych Błędów w Kampaniach Facebook Ads

kampanie facebook ads
  • 7 sierpnia 2017

Kampanie Facebook Ads

Facebook nie sprzedaje? To znaczy, że coś robisz nie tak. Reklamy na Facebooku, czyli kampanie Facebook Ads to obecnie najlepsze i najbardziej precyzyjne narzędzia dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Szczególnie, jeśli prowadzisz małą albo średnią firmę, która nie dysponuje olbrzymim budżetem marketingowym. Jeśli samodzielnie prowadzisz swoje kampanie i nie przynoszą Ci one rezultatów, to bardziej niż prawdopodobne, że popełniasz któryś z tych błędów. Poznaj 5 najczęściej popełnianych błędów, którymi obarczone są kampanie Facebook Ads.

Jako agencja marketingu online specjalizujemy się w prowadzeniu kampanii efektywnościowych dla naszych klientów. Sami także przeznaczamy budżet na reklamy naszych usług, szczególnie na Facebooku. Jeśli trafiłeś na ten artykuł z takiej właśnie reklamy, to oznacza, że naprawdę chcemy, żebyś tu teraz był, oraz że na końcu tego artykułu czeka na Ciebie specjalny prezent 🙂

Nasi klienci często zwracają się do nas, najpierw jednak często sami próbują ustawiać swoje kampanie na Facebooku, jednak nie przynoszą im one rezultatów. Część z nich wyciąga błędne wnioski, że Facebook nie sprzedaje. To jest duży błąd. Inni z kolei wiedząc o tym, że Facebook Ads doskonale się sprawdza u konkurencji, postanawiają poszukać specjalistów. I tak trafiają do nas – czyli do We Do. Analizując te oraz podobne działania wybraliśmy 5 najczęściej popełnianych błędów przy ustawieniach kampanii Facebook Ads. Sprawdź czy nie popełniasz któregoś z tych błędów w swoich kampaniach

 

  1. Brak pixela Facebooka na stronie www

Piksel to jest narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność kampanii reklamowych prowadzonych na Facebooku. To nic innego jak fragment kodu JavaScript wklejony w nagłówku Twojej witryny internetowej, który umożliwi Ci pomiar, optymalizację i tworzenie grup odbiorców kampanii reklamowych.

Dzięki pikselowi Facebooka możesz prowadzić skuteczniejsze kampanie reklamowe, wykorzystując działania podejmowane przez odbiorców. Możesz między innymi:

  • Mierzyć  konwersje – czyli działania, których oczekujesz po klientach, klikających w Twoją reklamę
  • Zoptymalizować Twój  przekaz reklamowy.  Dzięki pikselowi Facebook pomoże Ci zadbać o to, by reklamy wyświetlały osoby, dla których prawdopodobieństwo podjęcia pożądanego przez Ciebie działania, np. dokonania zakupu czy wypełnienia formularza, jest najwyższe
  • Reamarketing – automatyczne tworzenie grup odbiorców odwiedzających Twoją witrynę w celu retargetowania
  • Tworzyć grupy niestandardowych odbiorców dla osób, które podejmują konkretne działania na Twojej witrynie, np. odwiedzają strony produktu, dodają produkty do koszyka czy kupują produkty
  • Tworzyć grupy odbiorców podobnych do Twoich najlepszych Klientów – Facebook pomoże ci znaleźć osoby podobne do Twoich najlepszych klientów
  • Tworzyć właściwe i dopasowane czasowo reklamy na Facebooku na podstawie produktów, które użytkownicy oglądają w Twojej witrynie
  • Uzyskać kompleksowe statystyki dotyczące osób odwiedzających Twoją witrynę

 

2. Zbyt szeroka grupa docelowa

Nieodpowiednie ustawienie grupy docelowej to najczęstsza chyba przyczyna przepalania budżetu, czyli mówiąc wprost wyrzucania pieniędzy w błoto. Im bardziej precyzyjnie określisz Facebookowi kim są Twoi klienci, tym lepsze efekty z reklam osiągniesz. Precyzyjne targetowanie oznacza, że dostarczysz jak największej liczby parametrów na temat swoich odbiorców. Te parametry mogą przybrać formę targetowania według danych demograficznych, grup niestandardowych bądź podobnych odbiorców. Rezultatem może być grupa potencjalnych odbiorców, która co prawda jest mniejsza, ale jednocześnie bardziej zainteresowana tym, co reklamujesz, niż miałoby to miejsce w przypadku większej i szerszej grupy odbiorców. Na ogół idealną wielkością są grupy maksymalnie do 50 tys. osób. Ważne, abyś zrozumiał, iż jakość grupy docelowej jest ważniejsza niż jej liczebność. Kampanie reklamowe mogą być skuteczne nawet przy 100 osobach.

 

3. Błędnie określony cel kampanii 

Cel kampanii to jest to co chcesz osiągnąć za pomocą kampanii na Facebooku.

Początkujący reklamodawcy najczęściej wybierają kampanie na aktywność – czyli polubienie strony albo polubienie posta. Tymczasem potrzebujesz zrozumieć, że kampania na polubienia to kampania wizerunkowa, mająca co najwyżej efekt tzw. dowodu społecznego. Oczywiście przyjemnie jest dostawać lajki jednak musisz mieć świadomość, iż to nie przełoży Ci się to na wzrost sprzedaży.

Według naszych analiz najbardziej efektywne są kampanie na zwiększanie liczby konwersji w witrynie. Konwersja to określone działanie klienta, takie jak zakup produktu czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Oczywiście, aby do tego doszło klient musi zostać skierowany na odpowiednie miejsce na twojej witrynie – podstronę albo stronę celową. Jest to swego rodzaju oczywistość, a jednak kierowanie reklam do strony głównej to nadal bardzo często popełniany błąd przy kampaniach w internecie.

 

4. Źle dopasowany przekaz reklamowy 

Ciekawy i odpowiednio dopasowany przekaz reklamowy wpłynie na to czy reklama zostanie przez Twoich klientów zauważona i czy będą w nią klikać. Musisz pamiętać, że przekaz reklamowy na Facebooku to nie tylko interesująca grafika. To także odpowiednio dobrany nagłówek, copy – czyli opis oraz dopasowane wezwanie do działania. Nagłówek powinien zwracać uwagę na jakieś szczególne cechy produktu lub na problem, który zostanie rozwiązany dzięki temu produktowi. Copy powinno stanowić rozwinięcie opisu nagłówka i uszczegóławiać to czego dotyczy reklama. Wezwanie do działania – jest to przycisk który ukazuje się pod reklamą, który ma zachęcać odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji.

 

Dobrze przygotowane kampanie reklamowe – przykłady:

kampanie facebook adskampanie w mediach społecznościowych

5. Brak optymalizacji reklam 

Dość częstym błędem jest brak przeprowadzania tzw. split testów, czyli testowania różnych wersji reklam w celu sprawdzenia, która najlepiej konwertuje. Jeśli chcesz wydawać mniej i  za ten sam budżet osiągać o lepsze efekty potrzebujesz testować różne wersje reklam i optymalizować swoje kampanie. Ustawienie kampanii tylko raz i to bez przetestowania co najmniej kilku jej wersji prowadzi do tracenia budżetu.

Kampanie muszą „żyć”, więc testować warto naprawdę wszystko. Począwszy od celów reklamowych, przez grupy docelowe, kreacje reklamowe, nagłówki, opisy reklam. Przykładowo przeprowadzenie split testu pod kątem różnych kreacji reklamowych zaoszczędziło nam prawie złotówkę na koszcie pojedynczego kliknięcia w reklamę, co już przy kilkudziesięciu klikach dziennie stanowi już całkiem przyzwoitą kwotę.

 

Przykłady reklam do split testów:

reklama na fecebooku kampanie marketingowe

 

A gdzie obiecany prezent? 

Jeśli uważnie przeczytałeś ten artykuł od samego początku, to zastanawiasz się teraz gdzie ten obiecany prezent, o którym była mowa na wstępie. Co byś w takim razie powiedział na przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi cię przez tajniki skutecznego menadżera reklam na Facebooku? Co powiesz na wademekum efektywnych działań reklamowych Facebook Ads? Co powiesz na zestaw naszych sprawdzonych strategii reklamowych, które wyniosą Twój biznes na wyższy poziom? Co powiesz na metody, dzięki którym nie będziesz w ogóle płacić za reklamy na Facebooku? Czy byłbyś czymś takim zainteresowany? W takim razie zdradę Ci, że taka publikacja właśnie powstaje w We Do. Jeśli chcesz zostać o powiadomiony, kiedy tylko się ukaże, a na dodatek otrzymać specjalną ofertę na jej zakup, to już teraz zapisz się do naszego newslettera.

Autor: Anna Wykurz, CEO We Do. Ekspertka komunikacji on-line.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z nowościami ze świata marketingu online.

Kampanie Facebook Ads dla hoteli